Friday, December 31, 2010

Selamat Tawon Baruuu...



Selamat Tahun Baru Semua Gua ucapkan kepada blogger2 di dunia ni...semoga tahun baru memberi semanagat baru kepada kita semua dan mencari sesuatu yang belum kita hajati..huhu..ucapan yang ringkas ni dapat meniup semangat kpd suma blogger untuk terus maju!!! Happy New Year !! 2011!! (X sabarrrrrrrrrrrrrr nak graduateeeee...)

Thursday, December 23, 2010

Berjalan D Muzium Terengganu...










Ini lah mase cuti yang gua habiskan..ni ialah Muzium Negeri Terengganu...Mase gua pergi ni sebab mak dan abah gua nak tengok pameran binatang berbisa sempena cuti sekolah ini...mak oii ramai gak la tgk pameran ini dlm muzium...tapi sygnya gambar binatang berbisa tidak boleh diambil..mase nak masuk muzium pun, pak gad dah bgatau..kamera tak leh masuk..tapi disebaliknya ade handphone d kocek gua tp apekan daya lps gua tengok kiri dan kanan..cctv plak bersepah cna cni...so, ape yang gua wat, gua amik la gambar sekitar muzium ni..kalu nak tahu muzium terengganu adalah muzium yang paling besar d Malaysia..lebih besar dr Muzium Negara..Mase cuti sekolah je lah muzium ni ramai org..kalu x ikut musim..xda org la jwbnya..sebab muzium ni jauh ckit dari bandar..tapi sekarang disebabkan adenya Masjid Kristal tanda mercu baru Terengganu tu, muzium ni mula mendapat tempat balik...ape taknya..jalan nak g Masjid Kristal (Pulau Wan Man) same jalan nak g Muzium..kalu nak p g cni (Muzium) korg kene lalu kg. Losong dulu..hahaha boley beli kopok lekor lu..pastu p g muzium dan baru boley p g Masjid Kristal...ape2 pun aku pnah p g masjid kristal..tapi tak pnah masuk tempat manumen bersejarah islam tu..6t tuk mase akan gua akan post monumen2 islam yang menarik yang terdapat d luar negara terdapat d Pulau Wan Man.. jumapa lagi!!!

Sunday, December 19, 2010

Malaysia ke Final Piala Suzuki...

MALAYSIA mengulangi pencapaian terbaiknya pada kejohanan Piala Suzuki AFF apabila melayakkan diri ke perlawanan akhir buat kali pertama dalam tempoh 14 tahun selepas menyingkirkan penyandang juara, Vietnam menerusi agregat 2-0 pada saingan separuh akhir.

Semalam, pasukan negara mengikat Vietnam dengan keputusan seri tanpa jaringan pada separuh akhir kedua di Hanoi menyaksikan keputusan yang cukup bermakna untuk membawa skuad bimbingan K. Rajagobal itu melangkah ke final selepas memenangi pertemuan separuh akhir pertama 2-0 di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Rabu lalu. ~Utusan Malaysia

Friday, December 17, 2010

Santai 10hari d UTM..

Ini aku curi chak oiiii nya..hahahaha ia sangat unik dan membuat aku ketawa...kakakaka...ni la aktiviti-aktiviti kami...cuma satu je yang x!!! korg carilah sendiri ye..hehehe...

Sungai UTM yg bersih..







Tekejezzzuuuttttt akuuu..bila jalan di Hutan rekreasi UTM ade sebatang sungai yang mengalirrrrr bersih dan sejukkkk....perrrrr dah lah suasana macam tempat air terjuuuunnn...perrrr lagi mandi laaaa kami suma kat ctuuuu..hahaha...terima kasih kpd Tuan Karim yg tunjuk jalannya...3 tahun tak tahu pun ade sungai yg bersih..hehe..nak berkelah lagi rr kat cni...kakakakakaka

Bila Penat Dan Hitam Menyelembungi Diriku..




Disebabkan inilah..cuti aku terbantut seketika..hahaha
Waaaaaaahhhh... start je 5hb Dec 2010 hingga 15hb Dec 2010...Latihan kawad senjata untuk pertauliahan Inspektor Sukarelawan Polis IPTA... Tak payah la nak ckap..penah tu memang sangat +++..hahaha..sampai hitam muka aku ni..huhuhu..tapi memang seronokkkk dan sangat enjoyyyyy bila berkawad senjata M-16 ni...sebenarnya byk gambar dan aktiviti di buat...letak ape yang patut je..hehe..

Sunday, December 5, 2010

KeHilangaN Mu..Tiada Gantiiiiii....al-Fatihah...



Wahhhh...sedeyyyynya...pagi2 dah dapat panggilan yang duka...kawan baik dari sekolah meninggal dunia akibat xcident..terlalu awal arwah meninggal kami semua..Aja (Ahmad Muzaffar)!!!!, belum sempat kita bersemuka..kamu telah pergi selama lamanya..sedihnya tak terkata...


Ya Allah...semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan orang orang yang beriman...

Saturday, December 4, 2010

PerHijraHan akan BerLaku...


Hehehe..esok bermula lah penghijrahan aku Dari K10 ke KTC
ahak..ahak..ahak...
Cam malas je...tapi kene rajin..aku kan rajin orgnya...
(koya nak mampus...)
MMMmmmMm..tapi kalu balik umah lagi besttttt....kn kn kn leh maen ngan chi chi..kene tggu tempoh dalam 10 hari ini....chayok2!!!!



Friday, December 3, 2010

KeBoSAnan Yang Kedua.........


Kalu dah bosan ni lah jawabnya..hahaha...tiada peneman di sisi..huhu









Thursday, December 2, 2010

KeBoSAnan.........

Apekah ni namenya Takdirrrr...aduyaiiiii...Bosannya idup niiiiii tanpa arah tujuan yang benarrrrrrr....Rasenya nak balik umah jee....duk kat umah tak la mcm niiiii....

Wednesday, November 17, 2010

SuaSANA KoRbaN...


Ragam dan macam2 karenah bila nak korban..huhuhu time mcm ni lah kalu nak tgk org kampung turun padang dan bergotong royong bersama-sama..kalu tak...duk umah je la...

ni punya la ramai org tgk..tak nak tlg ke!!!!...ke takut lembu terlepas..hahahaha (ni pun sama yang amik gambar ni..hu3..amik gambar je tahu..)



Cehhhh...lembu ni wat wat pengsan plak..padehal die tahu nak kne sembelih..hahahaha...bgun la lembu jgn tdo...OOOoooo saje je ko kan sampai suruh org kampung call kontraktor dan sewa bnda tu nak angkat ko..mmmm lembu oo lembu.....


MMMmm..tamatlah riwayat aku...


Ini lah yang digunakan mase nak menimbang utk agihan kpd penduduk kampungggg..huhuhu pastikan dancing ni tak de ralat..hahaha kang ade yang tak adil..huhuhu


Hah..dah ciap dibungkus dah...huhu...suka sgt la budak2 t, sebab dieorang yang bersemangat untuk agihkan daging agihan ni kepada semua penduduk kampung..huhuhu
.
Macam-macam ragam bile nak korban...


Tuesday, November 16, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha..







Salam Aidiladha...
Sebuah Kejayaan...Kemenangan...Pengorbanan...
Hari Raya Aidil Adha ini tidak dapat dipisahkan daripada ibadah korban. Ibadah korban ini adalah kemuncak takwa kepada Allah Taala. Hari ini yang sebenarnya kita merayakan ulang tahun pelancaran gerakan tahunan korban. Gerakan ini telah dimulakan sejak ribuan tahun dahulu dan dimulakan oleh Nabi Allah Ibrahim a.s. Khalilul Allah.
Semoga ibadat Korban yang kita lakukan adalah kerana Allah Taala.

Monday, November 15, 2010

Sungai Lui....


Ini laaaa air Terjun Sungai Lui..yang di war war kan tuuu...duduk kat cni sambil dgr lagu Sungai Lui..bestnyaaaaa....pastu plak mandi manda..WAAAAHHHH..SYOKNYAAAA!!!



Dengar je..Sungai Lui..macam tempat yang ade air terjun..je kikiki..padehal sebuah lagu yang dicipta oleh Aizat Amdan..Aku suka sangat lagu ni..tapi tak tahu sebab ape...dengar je..ingat penyanyi seberang..rupa2nya penyanyi tanah air rupanya..huhuhu..Tapi muzik die ckup bestttt!!! Sgtttt!!!!..tapi yang peliknya camne tajuk lagu ni xde dalam senikate ek?? korg tahu ke...citeeee rrrr ckitttt..aku pnat rrr pkir..tapi syabas pengubah lagu dan penulis lirik..memang sgt2 sedap!!!! Hayati la Lirik ini...

Pejamkan mata mu untuk ku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu disini tempatmu
Walau berubah dimata kita
Tetap indah selagi kau masih percaya

Tertawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus yang berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Bukalah matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya
Selama ini ( 7x )


dgr tak, ade muzik angklung..plus ngan muzik2 lain..mmmmm sedapnye tdo dgr lagu ni..

Saturday, November 13, 2010

Bila Bosan inilah jadinya..huhu


Ini aksi yang agak melampau..huhuhu...kalu ang ada jiran mcm ketepikan lah..takpun pindah umah terus..x payah pk2 lagi...bole die wat cam tu..benggang la jiran tu...kalu aku..dah mesin pokok tu..hahaha tapi klakar, nice picture...relekss pak cik...jgn gadoh2...


Hahahaha..rumah kebanggaan ku..kui kui kui...ini rumah tauuuu. kalu nak p jalan2..senang je..suma ade..nak g pinic ke..malancung kat mane2 ke...x payah sewa otel...tapi umah ini ada nostalgia die tersendiri..dah jadi pameran dah kpd pelancong asing yang datang...kalu nak tgk, meh datang kat cniii...k



Mini Project..


Mini Project : Ultra Sonic Sensor Car


Name pun mini project...tapi nak buat macam @$#$%$(erti kate lain senang sangat...)... ish ish ish..geram betol aku..hahahaha sebab aku cakap macam tu...sebab x jadi...aku ulang balik...sebab x jadi...wakakakakaka...boleh ke mase nak present tak menyala lampu..kat ctu dah kurang markah dahhhhh.....huhuhu lepas tu kereta ni tak guna remote tau...pakai tolak n tarik je....nak selekoh...lu pikir la sendiri..huhuhu..tapi banyak benda baru belajar...contohnya tak tdo, ulang balik tak tdo sampai ke hari nak present huhuhuhu...piah kawan aku tu, mate die nk tkluar dah...aku punya mate mesti la maintain..nak kuar darah pun ade..hahaha...duk nak ciap bnda ni...lagi, sensor yang mahal nak mampus...group lain sensor murah je...x aciiiii...hahahaha mula2 kne wat kat potoboard lu..baru buat kat papan lubang yang kecik tuuuuu..tapi kami present dengan selamber jeeeee....markah selambe jgkkkk...tapi ok la..tengs my love lecturer.....saya ulang balik tengs my love lecturer....

TQ TO ALL PARTICIPANT AND ALSO MY GROUP MEMBER..
BECAUSE THIS SEMINAR IS ENJOYYYYYY!!!

TerBaru...Tak PaYah Guna PenYEmBur NYamuK pun..

Cara mudah dan murah memerangkap nyamuk


Kalau digigit nyamuk bukan sahaja gatal malah boleh membawa penyakit denggi yang membawa maut. Kata orang mencegah lebih baik dari merawat, begitu juga dengan nyamuk ni. Sebelum mereka membiak, hapuskan dahulu tempat pembiakan nyamuk.

Kalau rumah kita ada nyamuk, pelbagai cara nak membunuh atau menghalau atau menghalang nyamuk dari mengigit kita. Biasanya orang menggunakan spray nyamuk yang bukan sahaja membunuh nyamuk tapi silap-silap kita yang terkena kesan jangka panjang angkara bahan kimia ni.

Kalau nak menghalau biasanya orang menggunakan lingkaran ubat nyamuk yang baunya macam hampeh tu atau menggunakan cara moden yang menggunakan air atau kepingan yang menggunakan elektrik. Dan kalau nak menghalang nyamuk gunakan cara lama – pasang kelambu.

Ok kali ni isuhangat ingin berkongsi satu cara terbaru iaitu memerangkap nyamuk. Benda ni kita boleh buat sendiri dengan bahan-bahan yang murah.

Bahan-bahan dan tool yang diperlukan.

1. Botol air minuman 1.5 liter
2. Gunting
3. 200 ml air
4. 50 gram gula merah
5. 1 gram ragi
6. Kertas atau kain hitam

Cara pembuatannya:

1. Potong botol di bahagian tengah, simpan di mulut botol dan bahagian bawah botol.

mosquito


2. Campur gula merah dengan air panas. Biarkan sehingga sejuk dan kemudian tuangkan di separuh bagian potongan bawah botol.

mosquito


3. Tambahkan ragi. Tidak perlu dikacau. Ini akan menghasilkan karbon dioksida.

mosquito


4. Pasang/masukkan potongan botol bahagian atas dengan posisi terbalik seperti corong.

mosquito


5. Bungkus botol dengan sesuatu yang hitam, kecuali di bahagian atas, dan diletakkan di beberapa
sudut rumah Anda.

mosquito


6. Dalam dua minggu, anda akan melihat banyak nyamuk yang terperangkap dan mati di dalam botol.

mosquito


CUBA..JANGAN TAK CUBA..IA PASTI MENJADIIIIIIIII...........

REPORT PSM...

PSM...
Sebut je benda ini, aku dah jadi tak karuan..hahahaha tapi Alhamdulillah suma dah setel tuk PSM satu...hahahahahaha...nak tunggu RESULT je...minta2 okkkk...tapi tetap takut sedia kala....aku RASE kawan2 aku ok je...aku cam tak ok je....aduyaiiiiii...kejelesan aku terhadap mereka memang melampau2...wakakakakaka...tapi ape ape pun aku dah wat yang terbaikkkkkk tuk diri ku...For LECTURER bagi la MARKAH yang terbaik tuk akuuuuu!!!

Wednesday, November 10, 2010

Masalah Dunia....

Minggu akhir ini...lahhh, mcm2 dugaan yang terpaksa di tempuhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......tapi kne relek jeeeee...tak payah nak gopoh gapah terkinja-kinja....org lain exam gak, kite kne byk berusaha..hahahahhaha..

Friday, September 24, 2010

Sunday, September 19, 2010

UTM KEMBALI....


UTM...MMMmmmmMM..AArrGGhhh......

Masuk je UTM..dah pening..dah kepale mula cam naik pitam...aduyaiiiiii...knape UTM..hahaha
pk PSM (yang tak sudah sudah....), assingment (yang melambak-lambak).....balik umah tak wat pun..... BENCI!! BENCI!! BENCI!! (kate Lokman)..hahaha.. UTM lagsung tak bawak ketenangan,,MMMMMmmmmMMMMm.... Weyyyyy Weyyyy Tlgggggg!!! cam malas dah, nak RAYE lagi sampai tahun depan.....huhuhuhu...

Saturday, September 18, 2010

1 SYAWAL...



Hari Raya.....oiiii...
Pagi2 1 syawal aku dah kene bgun..mmmmm...dah la tdo kul 4 pagi, kul 6.30 pagi kene bgun daaa...perrrr mate dah la nak lelap jeee...tapi sebut je raye....terussss segarrrr...
cam biase lah rutin pagi rayeee..kene pergi semayang raye..hahahahaha...pastu balik bersalaman dengan kuarge..( tangan d hulur..ape lagi..terasa gatal di tgn, rupa2nya duet rayeeee yang di bagi...) raye pertama cam tu la...raye kedua lagi hebat p g klantan tuuuu...hahahahaha deshhhh....

Thursday, September 9, 2010

Berbuka Pose ngan Pizza..huhu

Makan piza kat tepi stesen bas Larkin...hehe






Sedapnyeeeeee...huhuhuhu...
Menjilat ibu jariiiii...mMMmmmmMm....



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...